RAPORT ESG
Grupy Kapitałowej ENEA
2022 rok

GRI:[ ]

Komunikacja i angażowanie interesariuszy

Zrównoważone zarządzanie rozwojem naszej organizacji wyrażamy także w budowaniu pozytywnych relacji z naszymi interesariuszami. Dążymy do tego, aby w ważnych decyzjach społeczno-gospodarczych uwzględnione zostały ich oczekiwania. Ważny jest dla nas również efekt synergii wynikający ze współpracy z różnymi podmiotami.

Natalia Górna Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Relacji z Otoczeniem Grupy Kapitałowej

Komunikacja i angażowanie interesariuszy

  • 2-29

Dążymy do tego, by podejmowane przez nas kluczowe decyzje uwzględniały potrzeby i oczekiwania naszego otoczenia społeczno-gospodarczego. W tym celu prowadzimy stałą komunikację z interesariuszami, której kanały i stosowany język dopasowujemy do poszczególnych grup. Nie tylko informujemy o naszej działalności, ale także zbieramy opinie i prowadzimy otwarty dialog na jej temat.

Najważniejsi interesariusze GK ENEA

Wybrane narzędzia komunikacji z otoczeniem GK ENEA i jej spółek oraz jego angażowania

  • badania ankietowe,
  • intranet korporacyjny, w tym biuletyny „Enea News” i „Enea Flash” oraz zakładka Strefa Pracownika, a także intranety spółek,
  • SAP Portal Pracowniczy,
  • aplikacja na telefony komórkowe mobiBogdanka (wdrożona w 2022 r.), powielająca funkcjonalności intranetu LWB,
  • mailingi informacyjne,
  • chaty (Jabber),
  • gazetki zakładowe,
  • radiowęzły,
  • tablice ogłoszeń,
  • totem zewnętrzny w Elektrowni Kozienice (od 2022 r.),
  • spotkania (w tym z zarządami spółek),
  • tele- i wideokonferencje,
  • szkolenia i warsztaty, w tym online,
  • współpraca ze związkami zawodowymi i radami Pracowników,
  • spotkania i inne formy bezpośredniej komunikacji z wybranymi Pracownikami,
  • skrzynka do zgłaszania pomysłów mogących usprawnić pracę i procesy (inicjatywy@enea.pl),
  • skrzynka do zadawania pytań w sprawach pracowniczych (HRnapiszdonas@enea.pl),
  • spotkania i newslettery dla menadżerów
  • badania satysfakcji (w tym badania fokusowe),
  • Biura Obsługi Klienta i Biura Sprzedaży,
  • partnerzy handlowi i opiekunowie Klienta,
  • komunikaty i informacje online (medialne oraz dotyczące oferty i mechanizmów rozliczeń na stronie WWW),
  • Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK),
  • czat z konsultantem,
  • infolinia dla Klientów (+48 611 11 11 11),
  • wnioski elektroniczne,
  • komunikaty SMS lub e-mail informujące o statusie sprawy Klienta,
  • wkładki informacyjne do faktur (tzw. inserty),
  • współudział w kampaniach społeczno-informacyjnych organizowanych przez wyspecjalizowane podmioty.
  • informacje giełdowe, wyniki finansowe,
  • strona WWW wraz z zawartą dokumentacją techniczną dla dostawców paliw, komponentów i surowców,
  • Kodeks Kontrahentów Grupy ENEA, określający nasze podstawowe oczekiwania względem kontrahentów dotyczące zgodności ich działań z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, standardami rynkowymi oraz etycznymi, Kodeks Etyki Grupy ENEA, kształtujący normy i przejrzyste zasady w relacjach z Klientami i otoczeniem,
  • serwis BIP,
  • platforma zakupowa dla kontrahentów i dostawców oraz procesy przetargowe,
  • spotkania branżowe, targi.
  • raporty bieżące i okresowe,
  • strona dla inwestorów ENEA S.A. i strona dla inwestorów LW „Bogdanka”A. (dostępne także w języku angielskim),
  • Elektroniczny System Przekazywania Informacji (ESPI) oraz Elektroniczna Baza Informacji (EBI),
  • spotkania bezpośrednie, np. w ramach Dni Inwestora czy podczas branżowych konferencji,
  • spotkania indywidualne Zarządu ENEA S.A. oraz menedżerów z obszaru finansów z analitykami i inwestorami,
  • konferencje wynikowe (transmitowane na żywo w Internecie), podczas których ponadto udzielane są odpowiedzi na nadesłane pytania,
  • mailing do analityków
  • współpraca informacyjna ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych,
  • bezpośrednie kontakty mailowe i telefoniczne Pracowników Biura Relacji Inwestorskich,
  • Walne Zgromadzenia Akcjonariuszy.
  • kontakt i współpraca z Fundacją ENEA,
  • programy wolontariatu pracowniczego,
  • bezpośrednie spotkania i współpraca z przedstawicielami społeczności lokalnych,
  • udział w wydarzeniach branżowych oraz poświęconych odpowiedzialności społecznej,
  • współudział w kampaniach społeczno-informacyjnych.
  • sprawozdania i raporty dla poszczególnych instytucji,
  • komunikacja bezpośrednia,
  • konferencje.
  • członkostwo, udział w grupach roboczych oraz organach zarządzających i decyzyjnych,
  • wspólna i wspierająca komunikacja w mediach społecznościowych oraz komunikaty prasowe,
  • współudział w kampaniach społeczno-informacyjnych,
  • wspólne analizy merytoryczne dotyczące rynku i zjawisk gospodarczych wspierających działania Grupy ENEA w otoczeniu rynkowym,
  • udział przedstawicieli ENEA S.A. i Grupy ENEA w debatach merytorycznych, kongresach i konferencjach branżowych
    i gospodarczych,
  • spotkania bezpośrednie.
  • spotkania bezpośrednie, udział w lokalnych wydarzeniach, w tym związanych z inwestycjami GK ENEA,
  • konferencje
  • bieżąca działalność biura prasowego oraz rzecznika prasowego w ENEA S.A. i jednostek komunikacji w spółkach;
  • korespondencja za pośrednictwem skrzynki prasowe@enea.pl,
  • transmisje na żywo konferencji prasowych, m.in. za pośrednictwem naszego kanału na YouTube,
  • strona enea.pl
  • konferencje prasowe, briefingi, śniadania prasowe,
  • bezpośrednie kontakty mailowe i telefoniczne Pracowników Biura Relacji Inwestorskich.

Do komunikacji z wszystkimi powyższymi grupami interesariuszy wykorzystywane są w szczególności:

Z uwagi na skutki epidemii COVID-19 w 2022 r. komunikacja z interesariuszami była w znacznej mierze realizowana za pośrednictwem kanałów zdalnych (tele- i wideokonferencje, strony internetowe, media społecznościowe itd.).

Wyniki wyszukiwania